Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een account aanmaken?
Bij het afrekenen van uw bestelling krijgt u onderaan uw adres gevens een optie om een account aan te maken. U zet dan een vinkje links naast “Een account aanmaken?” .
Wanneer u de bestelling vervolgens verder afrond, krijgt u een automatisch na enkele minuten een email met uw account gegevens.
U kunt dan direct inloggen en eventueel uw wachtwoord wijzigen.
De Pokémon Coins van de geplaatste bestelling en toekomstige bestelling worden automatisch op uw account bijgeschreven.
Verder kunt u natuurlijk makkelijk uw geplaatste order bekijken.
Wat is een pre-order?
Een pre-order komt vaak met een aantrekkelijke korting en u bent er van verzekerd dat u het artikel zeker krijgt, wanneer het leverbaar is.
Wanneer u geen pre-order plaatst, maar bijvoorbeeld wacht tot de release datum kan het voorkomen dat het artikel enkele maanden niet leverbaar is.
U doet er dus goed aan een pre-order te doen. De datum van uitleveren is een indicatie en kan uitlopen, echter komt dit zelden voor.
Uiteraard wordt u geïnformeerd over eventuele vertragingen. De exclusieve figure boxen die wij leveren hebben standaard een vertraging van 2 werkdagen i.v.m. beleid vanuit de Verenigde Staten.
Als een Pre-order langer dan 2 weken op zich laat wachten, zullen wij in goed overleg met u bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat is een nabestelling?
Wanneer bij het artikel wordt aangeven dat het een nabestelling betreft, is de levertijd 4 – 5 werkdagen.
Wanneer u een artikel nabesteld wordt het artikel voor u gereserveerd en als eerst naar u uitgeleverd voordat het artikel in de voorraad komt.
Meestal staan artikelen nabestelling, die wel al onderweg zijn naar ons, maar nog niet opgenomen zijn in de voorraad.
Mijn bestelling die betaald is via PayPal is geannuleerd, heb ik nu betaald?
In uw Paypal account kunt u zien of uw betaling nog in behandeling is. Wanneer een bestelling in behandeling is bij paypal is het geld nog onderweg. Wanneer dit langer dan een paar uur duurt, krijgt uw bestelling automatisch de status geannuleerd bij pokemonkaarten.nl. Wanneer de betaling na een aantal dagen toch doorkomt, verandert de bestelling automatisch naar ‘ in behandeling’, u ontvangt dan een email dat bestelling is geplaatst.
Wilt u niet dat dit weer gebeurd kunt u best als eerst geld op uw Paypal rekening zetten voordat u een bestelling plaatst. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de PayPal Klantenservice.
Ik heb een kortingbon ontvangen, maar kan hem niet gebruiken?
Voor elke kortingsbon gelden de volgen voorwaarden:
– Gelden bij een minimale besteding van 20 euro en een maximum van 150 euro
– Is uniek per klant en kan maar 1x worden ingezet
– Kan niet worden gebruikt i.c.m. met anderen kortingen.
Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?
Uw bestelling wordt binnen 3 werkdagen geleverd, tenzij anders vermeld bij het product (bijvoorbeeld een Pre-Order of nabesteling).
Wij sturen bij elke bestelling een Track & Trace mee zo weet u precies waar uw bestelling zich bevindt.
Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als uw bestelling nog niet verzonden is, hiervan ontvangt u een Email bevestiging.
Neemt u dan zo snel mogelijk contact per email of telefonisch hier. Indien uw bestelling reeds verzonden is bekijk dan ons retour beleid hier
We hebben een bestelling geplaatst maar geen bevestigingsmail ontvangen?
Het is mogelijk dat de mail in spam terecht gekomen is, en anders is het mail adres niet correct.
Bij live gmail en hotmail accounts kan het zijn dat de mail in het reclame mapje of spam mapje is gekomen.
Dit kan komen omdat uw mail account nog nooit een mail naar info@pokemonkaarten.nl gestuurd heeft.
Wij adviseren u dan ook altijd een mail te sturen vanuit uw mailbox naar info@pokemonkaarten.nl, zodat wij uw bestel bevestigings-mail opnieuw kunnen sturen, zonder dat deze in de reclame of spam folder komt.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van uw bank, betaald u met IDeal dan is dit binnen enkele minuten.
Hoe werkt achteraf betalen?
Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’ via Afterpay worden uw gegevens gegevens realtime gecontroleerd op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt namens de webwinkel het product en namens Afterpayeen factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen.
Mijn bestelling is geannuleerd, wanneer kan ik mijn geld terug verwachten
Wanneer de bestelling nog niet verzonden is, dan is dit doorgaans binnen 3 werkdagen m.u.v. feestdagen.
Bij teruggezonden bestellingen bekijk ons retour beleid hier
Verzenden jullie ook gratis?
Ja, vanaf €75,- worden de orders gratis verzonden voor Belgische klanten vanaf €100,- i.v.m. verzending buitenland.
Ik heb de verzending ontvangen maar wil deze toch niet?
Bekijk ons retour beleid hier
Pokemon Coins?
U kunt zelf uw korting bepalen door Pokemon Coins in te zetten.
Wanneer u bestelt en kiest om een account aan te maken (of deze al heeft) worden er Pokemon Coins toegevoegd aan uw account.
Hierdoor heeft u de mogelijkheid de Pokemon Coins in te wisselen bij een vervolg bestelling.
Door het inwisselen (verzilveren van de Coins) krijgt u korting in euro’s tot €6,50 per bestelling.
Voorbeeld:
U plaatst een bestelling van €60,- hiervoor ontvangt u ’30’ Pokémon Coins in uw account.
Bij een vervolg bestelling kunt u deze 30 coins inwisselen om korting te krijgen.
Hoeveel korting kan krijgen?
U ontvangt bij een besteding van €10,- ‘5’ Pokémon coins.
Onderaan elk product worden tevens de waarde in Pokémon Coins weergegeven.
Uw korting kan oplopen tot tot €6,50- per bestelling. Coins over? Deze blijven gewoon bewaard.
Waar kan ik mijn Coins vinden?
In het dashboard van uw account
Ga naar Mijn account en klik vervolgens op Points links het menu van je account.
Hoe verzilver ik coins?
Indien u Coins op uw account heeft, wordt bij het afrekenen en het winkelmandje gevraagd of u coins wilt verzilveren,
het kortingsbedrag wordt hierbij weergegeven. Wilt u niet het maximale aantal van bijvoorbeeld 163 Coins inwisselen dan kunt u zelf het gewenste aantal invullen.
Wilt u verder sparen en de Coins een andere keer inwisselen, dan hoeft u verder niets te doen bij het afrekenen.
Hoelang blijven de coins geldig?
6 maanden na ontvangst van de Coins komen de Coins te vervallen.
Voorbeeld: U bestelt een product op 1 januari 2021, hiervoor ontvangt u Coins.
U heeft dan tot 1 juli 2021 de tijd om de Coins te verzilveren.
Kan ik de coins inwisselen voor geld?
De coins werken als tegoed bonnen en zijn niet inwisselbaar tegen geld.